Smak i zdrowie

Jeśli ktokolwiek był kiedyś w jakimś magazynie, pewnie widział, że jedne rzeczy były zapakowane i dobrze przechowywane, a inne, rzucone w kąt, po prostu się marnowały.

Tak samo jest z warzywami. Marchew wyjęta z ziemi staje się magazynem substancji odżywczych, w tym błonnika, mikroelementów i będących na wagę złota witamin. Przechowywana w ciemnym miejscu o odpowiedniej wilgotności będzie traciła te substancje wolniej – ale jednak traciła. Co innego, jeśli ją zamrozimy: mrożenie zatrzymuje procesy oksydacyjne, czyli utleniające, powodujące  m.in. utratę witamin.

Warzywo zamrożone zaraz po zebraniu (a tak właśnie traktuje się warzywa w fabrykach Bonduelle) jest najlepszym źródłem składników odżywczych.

To proste – szybko, krótko i w wysokiej temperaturze! Najsensowniejsze techniki to parowanie, krótkie parzenie i blanszowanie lub pieczenie w wysokiej temperaturze co zapewni szybkie odparowanie wody i skondensuje ich smak.

 

 

Smak i zdrowie
Zobacz przepis

Pierś z kurczaka w sosie tuńczykowym z grillowanym pasternakiem i sałatką z rokiety i soczewicy

  • role:
  • Smak i zdrowie