Czy wiesz, że...?
1 2 3 4 5
Intensywny smak warzyw!

Intensywny smak warzyw!

Aby zwiększyć intensywność smaku warzyw, przed pieczeniem polej je oliwą. Dzięki temu uchronisz je także przed utratą smaku i witamin.
Komentarze
Wykorzystano 0 / 1000 znaków
Polska liderem w uprawie pieczarek!

Polska liderem w uprawie pieczarek!

Czołowym producentem pieczarek od lat jest Holandia. Tuż za Holandią drugie miejsce w zbiorach pieczarek utrzymuje Polska z średniorocznymi zbiorami na poziomie około 200 tys. ton. Co czwarta pieczarka spożywana na naszym kontynencie została wyprodukowana właśnie w Polsce.
Pionierzy uprawy pieczarek!

Pionierzy uprawy pieczarek!

Francuzi w XVI wieku jako pierwsi zajęli się uprawą pieczarek. Hodowane początkowo w kamieniołomach, szybko stały się specjałem. Często porównywane do trufli podawane były w towarzystwie homarów, raków i wytwornych gatunków alkoholi.
Słodki smak marchewki!

Słodki smak marchewki!

Marchewka nabierze słodkiego smaku i wspaniałego aromatu, jeśli podczas gotowania dodasz do niej odrobinę soku pomarańczowego.
Hartowanie i blanszowanie brokułów

Hartowanie i blanszowanie brokułów

Przygotowanie brokułów do blanszowania i hartowania. Brokuły krótko blanszujemy we wrzącej, osolonej wodzie. Czasami można dodać odrobinę cukru. Różyczki powinny pozostać twarde - al dente. W piecu konwekcyjnym blanszujemy brokuły na parze. Na blachach perforowanych układamy różyczki, solimy i koniecznie wkładamy do nagrzanego pieca. Hartowanie brokułów. Różyczki brokułów po wyjęciu z wody lub pieca natychmiast wkładamy do wcześniej przygotowanego naczynia z bardzo zimną wodą, najlepiej z lodem. Po całkowitym wystygnięciu warzyw, wyciągamy je z wody i dokładnie odcedzamy. Pamiętajmy aby stosunek warzyw do wody był odpowiedni - różyczki brokułów powinny swobodnie pływać w wodzie. W taki sposób przygotowane warzywa mają bardzo ładny, intensywny zielony kolor, ścisłą strukturę i apetyczny wygląd.
Dlaczego warto jeść kukurydzę?

Dlaczego warto jeść kukurydzę?

Kukurydza to kalorie bez ryzyka i energia na długi czas! Kukurydza ma niski indeks glikemiczny – 1 porcja 100 g zawiera tylko 80 kcal (334 kJ) tzn. dostarcza energię zużywaną przez ciało stopniowo. Cukry ze skrobi rozkładają się się powoli i dlatego energia jest dostarczana dla organizmu przez dłuższy czas. Dzięki dużej zawartości błonnika pokarmowego, kukurydza pomaga zgubić zbędne kilogramy. Kukurydza zawiera składniki ograniczające wchłanianie cholesterolu, dlatego możemy ją jeść na śniadanie, obiad i kolację.
1 2 3 4 5
Strefa Nagród
facebook
Warzywne inspiracje
UWAGA:
do poprawnego działania strony włącz w przeglądarce internetowej obsługę JavaScirpt