BFS_nowy_1062_700px_rozwoj_kadry_lockdwn

Przekonaj się, że warsztaty podnoszące kwalifikacje pracowników podstawowych oraz kadry zarządczej w lokalu to zawsze dobra inwestycja. Oferta takich spotkań jest bardzo bogata, a często stosowana formuła online pozwala na ograniczenie kosztów (dojazd, zakwaterowanie). Jakie szkolenia pracowników (HoReCa) szczególnie warto wziąć pod uwagę? Sprawdź nasze propozycje.

Zarządzanie finansami w restauracji

Takie szkolenie skupia się na biznesie gastronomicznym z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Finanse w restauracji nie dotyczą tylko i wyłącznie wyliczania food costu, ale obejmują swoim zakresem znacznie większy obszar. Koszt zatowarowania, koszt zatrudnienia, optymalizacja rachunków, odpowiednie raportowanie i analizowanie, wyliczanie progów rentowności – to wszystko powinno zawierać tego typu spotkanie. Po takim warsztacie, właściciel powinien być w stanie ustalić własną strukturę obrotu w podziale na koszty, gwarantującą zysk. Będzie również wiedzieć, jak ją zachować i utrzymać w dłuższym okresie. Dodatkowo szkolenie może poruszać tematy związane z zarządzaniem zespołem, delegowaniem zadań i strukturą zatrudnienia w firmie. Czas przestoju może posłużyć jako odpowiedni moment na skontrolowanie dotychczasowych kosztów i utworzenie nowych narzędzi do ich kontroli.

Szkolenia w branży – marketing

Marketing w branży gastronomicznej to nadal cel, na który nie przeznacza się tak dużych budżetów, jak na inne obszary działalności. Restauratorzy zapominają często o tym, że skuteczny marketing i reklama to znacznie więcej niż prowadzenie kont w social mediach czy okresowe rabaty i promocje. Dobre szkolenie marketingowe pokaże, jakie inne działania można podjąć, by dotrzeć do nowych gości. Jak wykorzystać istniejące kanały informacyjne, jak skutecznie dobierać treści i przede wszystkim – jak mierzyć skuteczność kampanii reklamowych. Tego typu warsztaty skupiają się również na zagadnieniach związanych z dotarciem do gości z ofertą na wynos w czasie lockdownu. Ponowne otwarcie restauracji może wymagać jeszcze większego zaangażowania w pozyskiwaniu klientów, dlatego warto już teraz ustalić nowe strategie i możliwości. Z drugiej strony trzeba cały czas pokazywać dotychczasowym gościom, że restauracja działa w formule na wynos.

Budowanie marki firmy i pracodawcy oraz motywacja pracowników

Niezależnie od tego, czy pracodawca utrzymuje pełne zatrudnienie, czy też musiał zredukować załogę, zawsze należy dbać o odpowiednią motywację zespołu – nie tylko w sposób finansowy. Szkolenie z budowania marki firmy ma za zadanie uświadomić właścicielom restauracji, że na rynku walczą nie tylko o klientów, ale również o pracowników. Dla nich także muszą budować odpowiednio atrakcyjną ofertę. W dalszym etapie zarządzania ludźmi ważne jest zbudowanie spójnego, zintegrowanego i zmotywowanego zespołu, który będzie podążać za wspólnym celem. 

Sprawdź nasze rady dotyczące szkoleń dla pracowników>>

Budowanie karty menu

Warto przyjrzeć się krytycznym okiem dotychczasowemu menu i zastanowić, czy nie wymaga poprawek i modyfikacji. Szefowie kuchni wskazują, że dobrze zbudowana karta dań zawiera ograniczoną ilość pozycji. Powtarzalność produktów, z których komponuje się dania i spójność w całościowym spojrzeniu to atuty. Takie szkolenie może podpowiedzieć, jak stworzyć menu, które z jednej strony będzie atrakcyjne dla gości, a z drugiej pozwoli na łatwą kontrolę magazynu. Niemarnowanie żywności oraz maksymalne uproszczenie procesu dostaw, to kwestie o które warto powalczyć. Więcej o dostawach>>

Aktywna sprzedaż

Warto również postawić na szkolenia dla kelnerów. Mogą dzięki temu nauczyć się m.in. sprzedaży sugestywnej – podnoszącej wartość rachunku. Większość pracowników sali ogranicza swoją pracę do przyjmowania zamówienia od gościa. Często nie zdają sobie sprawy z tego, jak oni sami mogą wpłynąć na sprzedaż i również wysokość własnego napiwku. Aktywna sprzedaż to nie tylko sugerowanie kolejnych potraw i napojów, ale również odpowiednia prezencja, dobór słów i postawa budująca całość serwisu.

Dodatkowo warto wydelegować pracowników na szkolenia kierunkowe, to znaczy: baristyczne, barmańskie o określonym poziomie, warsztaty z przyrządzania koktajli, z konkretnego rodzaju kuchni, ze sprzedaży sugestywnej, z kelnerstwa itp. Moment na podnoszenie kwalifikacji jest… zawsze!

Szkolenia pracowników (horeca) to ważna i potrzebna inwestycja – pomaga budować więź między pracownikami i pracodawcą, daje również poczucie przywiązania i docenienia w miejscu pracy.