Przedłużający się lockdown? Zobacz, czego potrzebują Twoi klienci! Powiększ ofertę o dania na wynos, po które najchętniej sięgają konsumenci. Pizze, sycące sałatki, burgery, makarony z dodatkami oraz o różne warianty kuchni orientalnej. Sprawdź, jak zachować przy tym niski wskaźnik FC oraz wysoką rentowność!

Jak lockdown wpływa na rozwój rynku dostaw?

Rynek dostaw w Polsce rośnie z roku na rok w bardzo szybkim tempie. Polacy, szczególnie osoby poniżej 40. roku życia, chętnie sięgają po jedzenie w dostawie nawet kilka razy w miesiącu. Klienci wykorzystują portale do zamówień, aplikacje, klasyczny telefon oraz stronę internetową, aby szybko zamówić ulubione potrawy. Pandemia koronawirusa nieco zwiększyła wartość rynku dostaw i przyspieszyła jego rozwój. Ta tendencja może się utrzymać, nawet gdy restauracje ponownie otworzą się dla gości w tradycyjnej formule. Sprzedaż na wynos może być bardzo dobrym pomysłem na rozwój dotychczasowego biznesu lub też start całkiem nowego. Szczególnie że do produkcji dań na wynos potrzebujemy w zasadzie tylko wyposażonej kuchni i kilku pracowników. Warto więc zainteresować się nowym modelem cloud kitchen, który powoli podbija i polski rynek.

Jakie dania na wynos klienci zamawiają najchętniej?

W czasach, gdy jedyna możliwa sprzedaż w restauracji odbywa się właśnie poprzez sprzedaż na wynos oraz w dostawie, warto rozważyć powiększenie oferty o produkty z niższym food costem, które będą jednocześnie odpowiadać potrzebom rynku. W czołówce najchętniej zamawianych na wynos potraw pozostają niezmiennie pizza, kuchnia orientalna i kuchnia polska. Nie zawsze istnieje możliwość sprzedaży w dostawie każdego dania, które oferowało się w sprzedaży stacjonarnej. Dlatego też warto przebudować menu i wprowadzić do niego pewne nowości.

Daniami prostymi w przygotowaniu i trafiającymi w gusta i preferencje klientów będą z pewnością te z czołówki najchętniej zamawianych. Mowa tu o pizzach, sałatkach, burgerach, makaronach z dodatkami oraz o różnych wariantach kuchni orientalnej. Wszystkie te kuchnie oparte są na różnorodności warzyw i owoców. Ich wybór jest tak bogaty, że prawie każda restauracja jest w stanie dopasować daną potrawę do nadrzędnej koncepcji menu, dotychczas oferowanej w lokalu. 

Jak zatem stworzyć z menu restauracji ciekawą ofertę na wynos?

Prowadzisz restaurację specjalizującą się w kuchni polskiej? Możesz wprowadzić jako nowość pizzę polską lub burgera po polsku bazującego na tradycyjnym, polskim smaku. Skoro odbiorcy sami wskazują, że właśnie tych dań poszukują najczęściej w dostawie, warto te pozycje im dostarczyć. Jeżeli barierą będzie sprzęt i modernizacja kuchni (zakup pieca itp.), można skorzystać z rozwiązań oferowanych przez rynek, takich jak np. koncepcja cloud kitchen. W tym modelu wystarczy podnająć przestrzeń kuchenną wraz z pełnym wyposażeniem lub zlecić gotowanie i przygotowanie potraw podmiotom działającym w oparciu o ten model.

Jak obniżyć food cost w dostawach?

Stosując odpowiednie produkty można obniżyć food cost dań oraz ograniczyć znacząco odpady generowane przy tradycyjnym gotowaniu. Z pomocą przychodzi Mix n’Go od Bonduelle Food Service, który pozwala na utrzymanie stałego wskaźnika FC dzięki oparciu produkcji potraw o wygodne produkty mono, wstępnie przygotowane półprodukty oraz dania gotowe. 

Jakie produkty pomogą w komponowaniu atrakcyjnych dań na wynos?

  • Warzywa PAKOWANE PRÓŻNIOWO Bonduelle Food Service dzięki gotowaniu na parze oraz minimalnej ilości zalewy zachowują maksimum kolorów, intensywny smak oraz przyjemną chrupkość. W daniach z dostawą ważne jest zachowanie walorów poszczególnych produktów na każdym etapie: od przygotowania, przez  pakowanie, aż po transport i powtórne podgrzewanie potrawy.
  • Warzywa Gotowane na Parze MINUTE® dzięki wstępnemu przygotowaniu mogą być podawane bezpośrednio po rozmrożeniu lub po podgrzaniu. To produkt, który znacznie przyspiesza realizację zamówienia, w błyskawicznym czasie urozmaicając każdą potrawę.
  • Gama Warzyw Grillowanych Bonduelle Food Service to sposób na dodanie charakteru daniom przez cały rok. Dojrzewające w słońcu bakłażany, cukinie, papryki i inne warzywa, porcjowane i grillowane w najlepszym momencie sprawiają, że pizze, sałatki oraz inne dania zyskują moc smaku bez względu na porę roku.
  • Warto włączyć też do swojej oferty Yummy Vegeburgery Bonduelle oraz Falafel z cieciorki i kukurydzy. To prosty i pyszny sposób na wzbogacenie menu o propozycje wegetariańskie. 
  • Nowość w ofercie Bonduelle Food Service – Mix Kasz z warzywami – to gotowa do użycia kompozycja kasz i warzyw w idealnych proporcjach, doprawiona do smaku oliwą z oliwek i przyprawami. Może stanowić samodzielne danie lub element potrawy – doskonale sprawdza się w sałatkach na wynos, modnych buddha bowls oraz jako nadzienie do pieczonych warzyw.

Dobre produkty = oszczędność czasu i obniżenie kosztów produkcji

Dzięki takim produktom do minimum spada ilość odpadów i strat, jakie generuje kuchnia. Warzywa są obrane, pokrojone, można je w prosty sposób porcjować i przechowywać na później. To wszystko powoduje, że relatywnie koszt produkowanego dania spada i staje się ono bardziej rentowne. Mniejszy koszt produkcji, bogatsza oferta odpowiadająca potrzebom rynku, większa sprzedaż to finalnie większy dochód. Poprzez wprowadzenie innowacji i zastosowanie współczesnych rozwiązań można zatem poprawić wyniki finansowe własnej restauracji.

Wszystko wskazuje na to, że rynek dostaw będzie stale się powiększał i coraz więcej osób będzie z niego korzystać. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, warto zatem już teraz dostosować ofertę do ich potrzeb. Pozwoli to na dotarcie do nowych gości i zwiększenie przychodów ze sprzedaży poprzez poszerzenie oferty o nowe dania na wynos.